Overhaul Netherlands 

   Overhaul  Brakel  

Aan de oppervlakte lijkt flow-bank testen eenvoudig, maar dat is het niet. Velen in de branche zijn alleen gefixeerd op kubieke voet per minuut (cfm), wat belangrijk is voor een nummer dat gemakkelijk kan worden gemanipuleerd en andere gegevens over de prestaties van een cilinderkop negeren. Dit denken zou het testen van flow-bench's gemakkelijk lijken, maar dit denken is verkeerd en je krijgt geen voordelen op de racedag.

Hier is een diepere kijk op flow-bench-testen en wat u echt moet weten om het juiste cilinderkop- en inductiesysteem voor uw motor te installeren.

Ervaren Cilinderkopbewerkers vertellen mensen vaak dat ze moeten letten op stroomnummers CFM's, Flowgetallen zijn belangrijk en ze hebben wel degelijk betekenis. Alleen niet de betekenis die de meeste mensen toekennen. Luchtstroomgetallen geven inzicht in het potentieel voor vermogen. Ze kunnen echter niet garanderen dat u meer vermogen zult genereren.

"Wat professionals in de industrie echt willen zeggen, is dat flownummers alleen niet uit maken en niet kunnen worden gebruikt om het vermogenspotentieel van een bepaald cilinderkopontwerp te beoordelen,"flowgetallen zijn slechts één variabele die voor verschillende vergelijkingen wordt gebruikt om poortkenmerken in een zeer complex systeem te analyseren. Je kunt 10 verschillende poorten hebben met dezelfde exacte flownummers, maar ze kunnen enorm variëren in RPM-bereik, versnelling en vermogen.
 
De complexiteit van de set-up van de cilinderkop en flow-bench testen komt in de vorm van wiskunde, aerodynamica, thermodynamica en de fysica die nodig is om het juiste poort- en spruitstukontwerp voor een bepaalde motorcombinatie te ontwerpen.  Een Flowbank is dus niet altijd zalig makend, maar een meet instrument om veranderingen te kunnen waarnemen.

By the Numbers

Cilinderkoppen kunnen vaak qua volume dicht bij elkaar liggen, maar ze kunnen in stroomcurve drastisch variëren. Mensen denken ten onrechte dat als ze een cilinderkop hebben die meer lucht stroomt en een groot CFM-nummer heeft, ze meer vermogen gaan maken.

Het is heel eenvoudig om hoge flow-nummers te krijgen - maak gewoon alles groot en zet het op een grote boring en je bent klaar. De testgegevens zijn echter nutteloos voor een engine builder zonder alle andere variabelen te kennen die u moet kennen.

Wij bekijken en berekenen elke cilinderkop voordat deze wordt bewerkt.

Voor meer informatie helpen wij u graag..